Veelgestelde auto huren vragen - BB&L Autoverhuur

Welkom bij de klantenservice van BB&L Autoverhuur. Wij streven ernaar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. In het onderstaande overzicht treft u de meest gestelde vragen aan onze klantenservice.

Indien u na het lezen van deze pagina nog steeds onduidelijkheden zijn, kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij zijn te bereiken via telefoonnummer +31-20-6557900.

Wat is inclusief en exclusief bij het huren van een auto?

Alle verzekeringspremies voor gebruik van de huurauto in West Europa zijn bij ons inbegrepen evenals de BTW en vrije kilometers. Wij bieden een all-in tarief. Onze auto's zijn verzekerd tegen schade aan de huurauto (CDW), claims van derden (WA), diefstal (TP) en inzittenden- ongevallen (PAI).

De prijs van de huurauto is exclusief brandstofkosten, aanvullende verzekeringen en extra accessoires.

Kan ik een auto huren met een onbepaalde datum?

Wanneer u een auto wilt huren, maar de einddatum niet kan aangeven vanwege bijvoorbeeld overplaatsing, transport van uw eigen auto naar Nederland, politieke omstandigheden, afgifte visum, zwangerschap of anderszins medische omstandigheden is dat geen probleem zolang u het aangeeft bij de reservering.

Wat is de hoogte van het Eigen Risico?

Het maximale eigen risico per schadegebeurtenis is afhankelijk van de categorie auto slechts € 50,00 (categorie A, B) of € 125,00 (overige categorieën).
De huurder heeft een maximaal eigen risico (deductible) bij financiële schade welke de verhuurder niet kan verhalen op een derde partij. Dit betreft behalve schade door schuld van de huurder bijvoorbeeld ook ruitbreuk, reparatie aan banden, diefstal, vandalisme, verlies autopapieren, etc., etc. Uitgezonderd is verlies van de autosleutel en het tanken van verkeerde brandstof in welke gevallen alle kosten voor de huurder zijn.

Is mijn huurauto direct beschikbaar?

Alle reserveringen via de website zijn op aanvraag. Wij streven ernaar om de reserveringsaanvraag binnen 24 uur (en 48 in de weekenden) te beantwoorden.

Kan ik met mijn huurauto naar het buitenland?

Het is toegestaan op met een huurauto van BB&L Autoverhuur naar de hieronder genoemde landen te rijden: Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Finland, Italië, Ierland, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Oostenrijk, Spanje (m.u.v. Ceuta en Millila), Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.
Alle benodigde papieren voor het rijden binnen West Europa zijn inbegrepen. Voor rijden in/door Spanje of Italie is een extra verzekeringspremie van € 50,00 (eenmalig) van toepassing.
Voor rijden in Zwitserland of Oostenrijk dient u aan hun grenzen een wegenbelasting sticker aan te schaffen.

Wat is de kwaliteit van het wagenpark van BB&L Autoverhuur?

Wij beschikken over een jong en goed onderhouden wagenpark. De meeste personenauto's zijn niet ouder dan 9 maanden. Alle auto's hebben stuurbekrachtiging, airbags, ABS, airco en GPS voor West Europa. Geen auto's beschikbaar met trekhaak of roofrack. Uitgezonderd binnen de categorie A hebben al onze huurauto's minimaal 4 deuren. Wij verhuren uitsluitend niet-roken auto's.

BB&L behoudt zich het recht voor binnen de categorie een gelijkwaardige auto te leveren.

Wat is de minimale leeftijd van de hoofdbestuurder en de eventuele extra bestuurders?

Huurder/bestuurder dient minimaal 24 jaar oud te zijn en minimaal 1 jaar in het bezit van een geldig rijbewijs (ongeacht land van afgifte). Extra bestuurders dienen hier eveneens aan te voldoen. Er worden geen kosten in rekening gebracht voor een extra bestuurder.

Heb ik een Internationaal rijbewijs nodig?

Wij vragen u niet om een Internationaal rijbewijs, tenzij uw rijbewijs in een niet Romeins schrift is opgesteld.

Welke extra's kan ik bij BB&L Autoverhuur huren?

Bij ons kunt u diverse extra's huren zoals kinderzitjes, navigatie/GPS, winterbanden en sneeuwkettingen.

Binnen welk tijdsbestek wordt de reserveringsaanvraag beantwoord?

Wij beantwoorden e-mails altijd binnen 24 uur (48 uur in het weekend). Neemt u vooral onmiddellijk contact met ons op indien u geen reactie heeft gekregen binnen 48 uur.

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

U kunt uitsluitend telefonisch uw reservering wijzigen of annuleren via telefoonnummer +31-20-6557900.

Zijn er kosten verbonden aan het wijzigen of annuleren van mijn reservering?

Wijzigen of annuleren van een reservering is kosteloos. Bij inkorting van een vooraf aangegeven huurperiode restitueren wij het verschil.

Wat moet ik doen bij vertraging van mijn vlucht bij aankomst?

Mits wij op de hoogte zijn van uw vluchtnummer aankomst Schiphol houden wij mogelijke vertraging van uw vlucht in de gaten en passen de levering daar op aan. Ingeval u onverwacht moet overstappen op een andere vlucht worden wij graag telefonisch of per email op de hoogte gebracht.

Hoe werkt de Airportservice bij aankomst/vertrek midden in de nacht?

De Airportservice bieden wij 24 uur per dag, 7 dagen in de week, maar uitsluitend op afspraak. Wij berekenen per huurperiode een eenmalige airportfee van €40,00. Bij aankomst en/of vertrek tussen 22:30 uur en 05:00 uur ('s nachts) is er een nachttoeslag van €30,00 van toepassing.

Hoe werkt de hotelservice?

Zonder extra kosten (eenmalige handlingcharges van € 40,00 blijven van toepassing) kunt u een huurauto aangeleverd krijgen en/of achterlaten bij hotels in de directe omgeving van Schiphol. zie hiervoor ons overzicht. Wel moeten wij in de gelegenheid kunnen zijn de auto – zonder (overnacht) parkeerkosten voor ons - daags voor uw aanvang te leveren en/of daags na beëindiging van de huur op te halen. Anders dan 24 uur voor aanvang huur kunnen wij u geen exacte tijd van levering aangeven.

Wat moet ik doen in het geval van pech?

Al onze auto's zijn uitgerust met een Breakdown Service lidmaatschap zodat u 24 uur per dag door heel West Europa van technische hulp en vervangend vervoer verzekerd bent als dat nodig mocht zijn.

Kan ik de huurauto tussendoor inleveren?

Wanneer u binnen een aaneengesloten huurperiode een enkele dag via Schiphol buiten Nederland moet zijn, nemen wij tussentijds de huurauto van u in ontvangst op Schiphol en leveren wij deze weer aan bij terugkomst. Wij berekenen dan geen extra airportfee (tot 22:30 uur) zolang de aaneengesloten huurperiode (incl. de dagen afwezigheid) voor u voordeliger is dan twee afzonderlijke huurperiodes. U bespaart kosten en tijd voor parkeren op Schiphol.

Kan ik de huurauto tussentijds inwisselen voor een andere klasse?

Indien u tijdens uw verblijf een of meerdere dagen een ruimere of wellicht kleinere auto nodig heeft kunt u deze omwisselen op Schiphol of ons kantoor in Hoofddorp. Wij berekenen geen extra kosten voor deze service. U betaalt (of krijgt gerestitueerd) uitsluitend het verschil in dagtarief.

Kan ik met de huurauto in een Umweltzone in Duitsland reizen?

Ja, u kunt met een huurauto van Europcar naar Umweltzones in Duitsland reizen. Echter hiervoor is een milieusticker vereist. U kunt deze sticker, waar het kenteken van de auto op vermeld moet worden, zelf aanschaffen bij de grotere benzine stations in Duitsland. Bij winterse omstandigheden bent u in sommige landen verplicht met winterbanden te rijden (o.a. Duitsland, Oostenrijk). Informeert u zich in het algemeen graag tijdig over de lokale wetgeving in de landen welke u gaat bezoeken tijdens de autohuur.

 

Waar kan ik mijn klacht indienen?

U kunt schriftelijk uw klacht indienen via info@bblcarrental.nl onder vermelding van uw reserveringsnummer. Wij nemen direct uw klacht in behandeling en komen hier zo spoedig mogelijk op u op terug. U kunt ook telefonisch contact opnemen via +31-20-6557900.

Wat gebeurt er bij een bekeuring of overtreding tijdens de huurperiode?

Als kentekenhouder/eigenaar ontvangen wij als eerste een eventuele bekeuring naar aanleiding van een overtreding tijdens de autoverhuur. Wij tekenen bezwaar aan en overleggen hierbij een kopie van de huurovereenkomst met vermelding van personalia huurder inclusief adres. Vervolgens zal de bekeuring naar uw postadres worden gezonden. U kunt dan eventueel zelf nog bezwaar aantekenen. Om te voorkomen dat u in de toekomst bij een grenscontrole aangesproken zal worden op een eventuele openstaande boete is het dus van belang dat uw postadres als vermeld op de huurovereenkomst correct is !! Wij berekenen u geen administratie- of verwerkingskosten.